Helppo myyntijakso / Sopimusehdot ja ohjeet

 

Hinnoittelemme, täytämme, ylläpidämme ja tyhjennämme myyntipaikkasi. Myyntijakson lopulla voit valita myymättömien tuotteiden noudon tai jatkokäsittelyn. Teemme lähes kaiken puolestasi!

Esittely

Myytävien tuotteiden kunto ja laatu

 

Voit tuoda myyntiin sekä aikuisten että lasten vaatteita ja asusteita sekä lähes mitä vain kodintavaraa kuten astioita, sisustustuotteita, kirjoja, pelejä ym. Liikeideamme mukaan Lapinkävijästä voi ostaa samat tuotteet kuin kaupasta, mutta edullisemmin. Lisäksi haluamme varmistaa asiakkaillemme mahdollisimman tuottoisan myynnin. Tämän vuoksi kaikkien myyntiin tuotujen tuotteiden tulee olla ehdottoman puhtaita, nukattomia, siistejä, pestyjä, ehyitä sekä sesongin mukaisia. Maksimi-ikä vaatteiden ostohetkestä on aikuisten vaatteissa noin 5 vuotta ja lasten vaatteissa noin 2 vuotta, ellei kyseessä ole vintage tai ajaton klassikko kuten Marimekko, Metsola yms.

Myyntiin ei voi tuoda alusvaatteita, huonekasveja, elintarvikkeita, K-18-tuotteita, toimimattomia sähkölaitteita, vahvuuksilla olevia silmä- tai aurinkolaseja tai muodista poistuneita tuotteita. Turvallisuussyistä myyntiin ei voi tuoda teräaseita, veitsiä tai muita teräviä esineitä, joista voi aiheutua henkilövahinkoja, paitsi jos ne ovat avaamattomina alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Huomioithan, että kaikkien tuotteiden on mahduttava myyntipaikoille. Näin ollen myyntiin ei voi tuoda esimerkiksi huonekaluja.

Varaus, kirpparikalle ja myynninseuranta

lajittelu ja pakkausohjeet

 

Pakkaa tuotteet siististi ja tiiviisti viikaten isoihin IKEA kasseihin (71 litraa) tai muihin vastaavan kokoisiin kasseihin. Voit myös hakea isot IKEA kassit meiltä ennen tuontiaikaa aukioloaikojen puitteissa. Suurin tavara, jonka voit palveluun tuoda tulee mahtua Ikean isoon kassiin.

Kaikki palveluun ilmoitetut tuotteet tuodaan kerralla sovittuna ajankohtana. Mikäli myynti lähtee hyvin liikkeelle, voit tuoda lisää myytävää tavaraa, sovi tästä erikseen henkilökunnan kanssa. Pakkaa kassit tiiviisti niin, että ne tulevat täyteen.

 

Käännä vaatteet oikein päin, napita napit ja sulje vetoketjut.tarkasta hyvässä valossa, ettei tuote ole tahrainen, nukkainen, virttynyt tai likainen. Poistamme tällaiset tuotteet heti hinnoittelusta ilman erillistä ilmoitusta. Näitä tuotteita ei hinnoitella myyntiin ollenkaan, joten niitä ei kannata kassiin pakata.

 

Kodin tekstiileihin, kuten verhoihin tulee merkitä mitat.

Kosmetiikasta tulee tarkastaa päiväys sekä pakata ne niin, etteivät ne pääse valumaan.

Korut pakataan myyntierittäin esim. Minigrip-pusseihin.

Jos tuotteissa on vanhoja kirpputorihintalappuja, poista ne.

Testaa kaikki sähkölaitteet ja lisää patterilaitteisiin patterit.

Pakkaa helposti särkyvät esineet huolellisesti esim. sanomalehtipaperiin tai kuplamuoviin. Mikäli olet käärinyt niitä myyntiin tuotavien vaatteiden sisälle, ilmoita tästä henkilökunnalle.

Kassien merkitseminen

Palveluun sisältyy tuotteiden hinnoittelu, mahdollisten hälyttimien kiinnitys, myyntipaikan täyttö, päivittäinen ylläpito, myynnin seuranta, edistäminen, myyntipaikan tyhjennys ja myymättä jääneiden tuotteiden pakkaaminen noutoa varten tai vaihtoehtoisesti niiden jatkokäsittely kauttamme.

Hinnoittelupalveluun voit tuoda aikuisten ja lasten vaatteita ja asusteita sekä kodintavaraa. Myytäviä tuotteita voit tuoda yhteen jaksoon yhteensä 60kpl. Tuotteet tulee olla pakattuna ikea -kestokasseihin tai vastaaviin. Emme voi vastaanottaa tuotteita pahvi/muovilaatikoissa, jätesäkeissä/muovipusseissa. Mikäli sinulta ei löydy sopiva kestokasseja, voit hakea niitä meiltä lainaan ennen myyntijaksosi alkua. Miesten pukuja ja naisten iltapukuja ei voi tuoda vähäisen kysynnän vuoksi myyntiin.

Helppo -myyntijakson sopimusehdot

 

esittely

 

Varaa myyntijakso sähköpostitse info@lapinkavija.fi. Vastaamme viestiin mahdollisimman pian aukioloaikojemme puitteissa. Sesongista riippuen palveluun on yleensä 0-4 viikon jono, mikä kannattaa ottaa huomioon myyntijaksoa varatessa. Tuotteita voi tuoda myös myyntiin ilman varausta, näin ollen teemme varauksen kun tuot myytävät tuotteet. Pyrimme aloittamaan varauksesi mahdollisimman pian.

Ilmoita viestissäsi kuinka monta isoa Ikean kassillista sinulla on tuotteita sekä minkälaista tavaraa olet tuomassa myyntiin, sekä onko sinulla toiveita tuontiajankohdaksi. Henkilökunta ehdottaa tuontiaikaa ja kun tuontiaika on sovittu, hoitaa tarvittavat myyntipaikkavaraukset ilmoittamasi määrän ja tuotteiden mukaan.

Luomme ja lähetämme sinulle KirppariKalle-tunnukset sähköpostiisi varauksen yhteydessä, mikäli sinulla ei ole niitä ennestään. KirppariKallessa voit seurata myyntijaksosi kokonaismyyntiä sekä myytyjen tuotteiden kappalemäärää. Hinnoittelemme tuotteet välillä käsin, joten seurannassa ei näy aina tuotekuvausta, jolloin tuotteen kohdassa näkyy vain hinta.

Varaamalla myyntijakson katsomme sopimusehdot luetuiksi ja hyväksytyiksi.

hinta ja myyntiaika

Palvelupaketin hinta maksetaan tuotteita tuodessa, sitä ei voi vähentää tilityksestä. Myyntijakson kesto 12vrk, 60 tuotetta / 25 € (palvelumaksu) + 40 % myyntiprovisio.

Merkitse jokaiseen tuomaasi kassiin oma nimesi. Esimerkiksi ”Ida Kopperoinen.”

Merkkituotteet ja alennukset

 

myyntijakson päättäminen ja jatkokäsittelystä ilmoittaminen

Ilmoita meille sähköpostitse viimeistään muutama päivä ennen myyntijakson päättymistä, jätätkö myymättömät tuotteet meille jatkokäsittelyyn vai noudatko ne takaisin. Jatkokäsittelyssä myymättä jääneet tuotteet lajitellaan heti myyntijakson päätyttyä hyväntekeväisyyteen sekä tekstitiilikeräykseen. Myymättömien tuotteiden nouto on myyntijakson viimeistä myyntipäivää seuraava aukiolopäivä, ellei muuta sovita. 

myynnin tilitys

Osuutesi myyntituotoista maksetaan pankkitilille. Lisää tilinumerosi Kirpparikalleen ennen myyntijakson päättymistä. Maksamme tilitykset pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä. Emme maksa tilityksiä käteisellä.

jälkimyynti

Joskus tuotteita kulkeutuu kirpputorilla vääriin myyntipaikkoihin ja niitä menee kaupaksi vielä myyntijakson jälkeen. Jos myymme tuotteitasi 7 vrk sisällä myyntijaksosi jälkeen, myynnit kirjautuvat asiakastilillesi ja näet ne KirppariKallesta. Jälkimyyntitilityksen saat pankkitilillesi, kun pyydät sen 7 vrk sisällä sähköpostitse. Muistathan kiertää kirpputorin myyntijaksosi päätyttyä, myytäviä tuotteita on voinut kulkeutua vääriin myyntipaikkoihin tai hintalaputtomat rekkiin. Itse tunnistat omat tuotteesi parhaiten.

Yleistä

Käytössämme on asiakaskohtainen viivakoodillinen hintalappu, johon lisäämme tuotekuvauksen sekä hinnan käsin tai tietokoneella kirjoittaen. Kiinnitämme hintalapun tarpeen vaatiessa tekstiilikiinnikkeillä, jotta tuotteita ei joutuisi hintalaputtomiksi. Lisäämme hälyttimiä sekä laitamme arvokkaimpia tuotteita vitriiniin.

Siistimme joka päivä myyntipaikat sekä järjestelemme tuotteita aika-ajoin pitääksemme myyntipaikat mahdollisimman houkuttelevina. Henkilökunta voi yhdistellä Helppo myyntijaksojen-tuotteita yhteisiin myyntipaikkoihin edistääkseen myyntiä.

Käytämme myyntipaikoissa kuvaavia tuotetietolappuja sekä seuraamme myyntiä. Reagoimme myyntiin ja tarvittaessa teemme tarvittavia myynninedistämisen toimenpiteitä. Mikäli myynti ei ole tavoitteidemme mukainen, pidätämme oikeuden lyhentää myyntijaksoa.

peruutusehdot

 

Helppo -myyntijakson peruutus tulee tehdä sähköpostitse 7 vrk ennen sovittua tuontiaikaa. Tämän jälkeen tulleista peruutuksista emme hyvitä palvelumaksua. Olethan viipymättä yhteydessä tuontiesteen sattuessa sähköpostitse info@lapinkavija.fi

Jos kaikista tuotavista tuotteita 50 % on myyntiin kelpaamattomia tuotteita, Kirpputori Lapinkävijä peruuttaa palvelupaketin eikä palvelumaksua palauteta.

Jos emme saa asiakkaalta vastausta jatkokäsittelystä tai myymättömiä ei noudeta myyntijakson päättymisestä seuraavana aukiolopäivänä, pidätämme oikeuden jatkokäsitellä tuotteet kahden vuorokauden kuluttua. Jos emme ole saaneet asiakasta kiinni seitsemän vuorokauden jälkeen myyntijakson päättymisestä, siirtyvät myyntituotot Kirpputori Lapinkävijän omistukseen kokonaisuudessaan.

 

vastuuvapautus

 

 

Kirpputori Lapinkävijä ei ole vastuussa tuotteiden likaantumisesta, rikkoutumisesta tai näpistystapauksista. Emme ole vastuussa tuotteista myöskään tulipalon, vesivahingon tai muun Lapinkävijästä riippumattoman syyn sattuessa. Asiakkaan tulee huolehtia itse omien tuotteiden vakuuttamisesta.

Kirpputori Lapinkävijällä on oikeus hävittää rikkinäiset, likaiset, virttyneet ja myyntiin kelpaamattomat tuotteet ilman asiakkaan erillistä suostumusta. Lapinkävijällä on oikeus hinnoitella asiakkaan tuomat tuotteet oman näkemyksensä mukaan. Lapinkävijällä on oikeus ottaa kuvia myytävistä tuotteista, mainostaa niitä eri medioissa sekä tarvittaessa yksipuolisesti muuttaa sopimusehtoja.

Yhteystiedot

 

 

Toivomme, että palvelupakettimme täyttää odotuksesi ja otamme mielellämme palautetta vastaan myyntijakson aikana ja sen jälkeen. Olethan meihin yhteydessä, jos sinulle jäi mitään kysyttävää.

Meidät tavoittaa aina parhaiten sähköpostitse osoitteesta info@lapinkavija.fi

Tuotteesi hinnoittelee aina kirpputorin ammattitaitoinen ja kokenut henkilökunta. Myymme päivittäin tuhansia tuotteita ja meillä on tiedossa useiden tuotteiden realistinen myyntihinta. Käytämme tarvittaessa hinnoittelussa apuna internetiä tai muita saman alan kollegoja, jotta voimme varmistaa tuotteillesi parhaimman myyntihinnan.

Merkkituotteisiin pakkaa mukaan ostokuitti tai tieto mistä tuote on ostettu, onko se aito vai kopio. Merkkituotteissa tulisi olla pesulaput ym. tallella, jotta voimme varmistaa aitouden.

Alennamme kaikki tuotteet myyntijakson loppupuolella henkilökunnan harkinnan mukaan.